«Δυστυχώς, το έλλειμμα παιδείας και η ανευθυνότητα κυριαρχούν στον τρόπο που οδηγούν πολλοί συμπολίτες μας, με αποτέλεσμα να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τους αλλά και τις ζωές άλλων. Ενώ, λοιπόν, οι κατεξοχήν αρμόδιοι φορείς και πρόσωπα που ασχολούνται με την οδηγητική παιδεία κρούουν μετ’ επιτάσεως τον κώδωνα του κινδύνου, η κυβέρνηση, με λαϊκιστική νοοτροπία και μάλλον ψηφοθηρικούς σκοπούς, έχει εξαγγείλει την μείωση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με πρόσχημα την οικονομική κρίση». Αυτό τονίζεται σε ερώτηση του αναπληρωτή τομεάρχη Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτή Λαρίσης, κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου, που συνυπογράφουν οι βουλευτές της παράταξης που μετέχουν στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκο Τόσκα, και τον υπουργό Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου.
Όπως αναφέρει ο κ. Χαρακόπουλος «τα πρόσφατα τραγικά δυστυχήματα, και ειδικά το θανατηφόρο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας (26.02.17), που συγκλόνισαν το πανελλήνιο, εγείρουν ευλόγως εκ νέου το ερώτημα για το ‘‘τις πταίει’’ για τον τεράστιο φόρο αίματος που πληρώνει η χώρα από τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.
Συγκεκριμένα
- Σύμφωνα με την Eurostat, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα της ΕΕ στα θανατηφόρα τροχαία, μετά τη Ρουμανία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Κροατία.
- Σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρει ότι «μετά την κατακραυγή που προκλήθηκε από το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα, η κυβέρνηση επανήλθε και δια του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Μαυραγάνη, ανακοινώθηκε η πρόθεση να θεσπιστεί τιμοκατάλογος κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις αναλόγως του εισοδήματος!
Η λογική που διέπει την απόφαση της κυβέρνησης είναι σε λανθασμένη βάση, καθώς τα πρόστιμα του ΚΟΚ δεν συνιστούν μέσο συλλογής εσόδων αλλά μέσο περιορισμού της παραβατικότητας των οδηγών. Ο σκοπός δεν είναι η τιμωρία αλλά η συνέτιση.
Σε κάθε περίπτωση, πριν ληφθούν οι όποιες αποφάσεις αξίζει να δει κανείς τα ισχύοντα σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ (01.03.17), για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας, ενώ η ανώτερη χρηματική ποινή στην Ελλάδα είναι 350 ευρώ, στο Βέλγιο τα πρόστιμα φτάνουν στα 4.000 ευρώ, στη Γαλλία τα 3.700 ευρώ, στην Αυστρία τα 2.180 ευρώ, στη Γερμανία τα 600 ευρώ και στην Ιταλία τα 3.120 ευρώ. Στην δε Ελβετία, που ισχύουν τα οικονομικά κριτήρια ξεκινούν από 3.330 και φθάνουν μέχρι και τα 300.000 ευρώ!»
Κατόπιν τούτων οι ερωτώντες βουλευτές ζητούν να πληροφορηθούν από τους αρμόδιους υπουργούς:
- Αν θα αποσύρουν την πρότασή για μείωση των προστίμων του ΚΟΚ, καθώς αυτό, σύμφωνα με όλους τους αρμόδιους φορείς, θα οδηγήσει στην αύξηση της παραβατικότητας και των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων.
- Αν θα θέσουν επί νέας βάσεως τη συζήτηση για την μεταρρύθμιση του ΚΟΚ, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, και με στόχο την αντιμετώπιση του φαινομένου της υψηλής παραβατικότητας στην οδήγηση και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
- Αν θα τοποθετήσουν κάμερες-ραντάρ στο εθνικό δίκτυο, αν ναι ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου κι αν όχι, γιατί.
- Αν θα ενταχθεί η διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής και οδηγητικής συμπεριφοράς στη θεματική εβδομάδα στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την ερώτηση, εκτός του κ. Χαρακόπουλου, συνυπογράφουν οι βουλευτές: Λευκάδας κ. Αθανάσιος Καββαδάς, Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας, Βοιωτίας κ. Ανδρέας Κουτσούμπας, και Ιωαννίνων κ. Κωνσταντίνος Τασούλας.