Ολο και περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυρίως μεγάλου κυβισμού σπεύδουν στις εφορίες για να καταθέσουν πινακίδες καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τα προσαυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012. Εάν υπολογίσει κανείς και την πανάκριβη τιμή της βενζίνης αλλά και την έκτακτη εισφορά για τα οχήματα άνω των 1928 κυβικών καταλαβαίνει πως είναι πλέον απαγορευτικό να συντηρείς αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού.
Οπως επιβεβαίωσε στο Νewsit o φοροτεχνικός Βαγγέλης Αμπελιώτης “τον τελευταίο καιρό ειδικά όσοι έχουν δει τα εισοδήματά τους να μειώνονται και εχουν μεγάλα αυτοκίνητα άνω των 1928 κυβικών τα οποία επιβαρύνονται και με την έκτακτη εισφορά εώς το 2014, σπεύδουν στις εφορίες για κατάθεση πινακίδων”.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
Οπως εξηγεί ο κύριος Αμπελιώτης “για να καταθέσει κάποιος τις πινακίδες πρέπει να έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και να μην έχει κάποια παράβαση ή κάποιο χρέος που να αφορά στο αυτοκίνητό του. Αν διαπιστωθεί έστω και ένα χρέος από μια κλήση για παράδειγμα αυτο πρέπει να εξοφληθεί ή να ρυθμιστεί. Επίσης πρέπει ο ενδιαφερόμενος να έχει μαζί του την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και τις πινακίδες, το δίπλωμα και την ταυτότητά του και να απευθυνθεί στο τμήμα αυτοκινήτων της εφορίας. Η εφορία κρατά τις πινακίδες για έναν χρόνο. Εάν κάποιος θέλει να δηλώσει ακινησία του οχήματος πρέπει αφού τελειώσει με την εφορία να απευθυνθεί στις κατά τόπους νομαρχίες για να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Εάν κάποιος θελει να καταστρέψει το όχημα του θα πρέπει να συμβληθεί με κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ που θα αναλάβει αυτή τη διαδικασία”.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ 2012
Τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων για το 2012 χωρίζονται σε 2 κατηγορίες ανάλογα με την ημερομηνία ταξινόμησης. Για τα επιβατικά Ι.Χ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη προσδιορίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα.
Πιο αναλυτικά θα πληρώσουμε:
- Έως 300 κυβικά εκατοστά 22 ευρώ
- Από 301 έως 785 κυβικά εκατοστά 55 ευρώ
- Από 786 έως 1.071 κυβικά εκατοστά 120 ευρώ
- Από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά 135 ευρώ
- Από 1.358 έως 1.548 κυβικά εκατοστά 240 ευρώ
- Από 1.549 έως 1.738 κυβικά εκατοστά 265 ευρώ
- Από 1.739 έως 1.928 κυβικά εκατοστά 300 ευρώ
- Από 1.929 έως 2.357 κυβικά εκατοστά 660 ευρώ
- Από 2.358 έως 3.000 κυβικά εκατοστά 880 ευρώ
- Από 3.001 έως 4.000 κυβικά εκατοστά 1.100 ευρώ
- Από 4.001 και άνω κυβικά εκατοστά 1.320 ευρώ
Για τα ΙΧ που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Για παράδειγμα, ένα επιβατικό αυτοκίνητο με εκπομπές 150 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με 150×1,70=255 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο με εκπομπές 195 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη ίσα με 195×2,55=497,25 ευρώ.
Η διάθεση των σημάτων θα γίνει και φέτος από τις τράπεζες.
Στην εφορία θα πρέπει να απευθύνονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο, το έχουν χάσει, στο ειδοποιητήριο αναγράφονται λανθασμένα στοιχεία, στην περίπτωση εκπρόθεσμης προμήθειας και στην περίπτωση που το όχημα τίθεται σε κυκλοφορία μετά την 1η Οκτωβρίου 2011. Στις περιπτώσεις αυτές, η προμήθεια του σήματος γίνεται με την προσκόμιση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.
Η προθεσμία προμήθειας του σήματος τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου και εκπρόθεσμη αγορά του συνεπάγεται πρόστιμο 30 ευρώ αν το σήμα κοστίζει λιγότερα από 30 ευρώ ή ίσο με το ύψος του τέλους αν υπερβαίνει τα 30 ευρώ. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του ειδικού σήματος, στον κάτοχο χορηγείται νέο σήμα χωρίς άλλη επιβάρυνση αλλά με πρόστιμο 30 ευρώ.