Ειδήσεις

Η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας για τον Κλεισθένη


Στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (8/5/18), που συζητήθηκε το Ν/Σ για το πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής & Περιφερειακής διοίκησης, με την επωνυμία «Κλεισθένης Ι», οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης που στηρίζεται από το ΚΚΕ, έκαναν ουσιαστική κριτική τόσο στο παλιό όσο και στο νέο αντιλαϊκό πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης, το οποίο υπηρετούν και οι παρατάξεις Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΑΝΕΛ, Οικολόγοι, Χ.Α και γι’ αυτό κατέληξαν σχεδόν όλοι μαζί σε ένα ψήφισμα, παρά τις όποιες απόψεις που εξέφρασαν στην συζήτηση.

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, κατέθεσαν ξεχωριστή πρόταση ψηφίσματος, την οποία αρχικά το προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου, συνεπικουρούμενο από την επικεφαλής εκείνη την ώρα σύμβουλο του ΠΑΣΟΚ, προσπάθησε αυθαίρετα να αποφύγει να θέσει σε ψηφοφορία, αλλά κάτω από την επιμονή των συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωση το έθεσε σε ψηφοφορία δια βοής, ενώ θα έπρεπε να γίνει ονομαστική όπως για τα άλλα θέματα, δείχνοντας ότι ενοχλήθηκαν από την κριτική μας.

Το ψήφισμα που κατατέθηκε και ψηφίστηκε τελικά μόνο από τους συμβούλους της Λαϊκής Συσπείρωσης, είναι το παρακάτω:

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ

«Με αφετηρία το νέο κύκλο των αναδιαρθρώσεων στο χώρο της Τοπικής-Περιφερειακής Διοίκησης που φέρνει με το Ν/Σ “Κλεισθένης 1” η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στήνεται διευρυμένα ένα πλαίσιο αποπροσανατολισμού και καθυπόταξης των εργατικών λαϊκών στρωμάτων, εν μέσω διευρυμένης φτώχειας, ανεργίας και γενικευμένης ανασφάλειας, που κλιμακώνεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες της νέας φάσης του κύκλου της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της αναμόρφωσης του αστικού πολιτικού συστήματος.

Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο παλιό και νέο νομοθετικό αντιλαϊκό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία της Τοπικής & Περιφερειακής Διοίκησης.

Οι νέες αλλαγές που προωθούνται με το Ν/Σ «Κλεισθένης 1» δεν συνιστούν φιλολαϊκή μεταρρύθμιση, αλλά παραπέρα ευθυγράμμιση της Τοπικής και Περιφερειακής Διοίκησης με τους στόχους και επιδιώξεις του κεφαλαίου. Χαρακτηριστικά: 

  • Προχωρά σε νέα ληστεία στο λαϊκό εισόδημα με την ένταξη στην ανταπόδοση και των υπηρεσιών πράσινου. Μέτρο που θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των ανταποδοτικών τελών από το 2019 και που μπορεί να ξεπεράσει το 50%.
  • Προχωρά σε σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και νομιμοποίηση παλιών μέσω της Τ.Δ. Αυτό το προαναγγέλλουν και το προδικάζουν σειρά από διατάξεις, όπως αυτές της κατηγοριοποίησης των δήμων, καθώς και οι άλλες που φέρνουν σειρά από αλλαγές στην κατανομή των ΚΑΠ και τα κριτήρια που εισάγονται πχ “ίδια” έσοδα, επιχειρηματικότητα, κ.α.

         Την ώρα που με βάση ψηφισμένο νόμο και το Μεσοπρόθεσμο οι ΚΑΠ παραμένουν καθηλωμένοι και μειωμένοι κατά 62% έως και το 2021 τουλάχιστον. Αυτό που στρατηγικά επιδιώκεται είναι οι πόροι της τοπικής διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα και η κρατική χρηματοδότηση να έχει “χαρακτήρα εξισορρόπησης”. Η κρατική χρηματοδότηση να συνεπικουρεί την επιχειρηματικότητα και την φοροεισπρακτική δεινότητα των δήμων.

Με βάση το Ν/Σ οι Δήμοι και Περιφέρειες, δημοτικές επιχειρήσεις, αναπτυξιακές Α.Ε. κάθε είδους, διαδημοτικά δίκτυα και οι σύνδεσμοι τους εξοπλίζονται με νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, πιο αποφασιστικά τις ανάγκες κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του Κεφαλαίου.

  • Νομοθετούν μια δήθεν αυτοτελή υπηρεσία με την κύρια αρμοδιότητα σε διορισμένο και με θητεία ανώτερο κρατικό υπάλληλο που προέρχεται από το Μητρώο στελεχών, κάτω από τον έλεγχο του υπουργού Εσωτερικών και σειρά από άλλα διαχειριστικά όργανα ελέγχου, που ανεξάρτητα από ετικέτες, στόχο έχουν την απρόσκοπτη υλοποίηση της γενικής αντιλαϊκής πολιτικής και πυρήνα της την ανάκαμψη της κερδοφορίας του Κεφαλαίου.
  • Εδώ εντάσσονται και οι διατάξεις για το Οικονομικό Παρατηρητήριο καθώς και αυτές για το “Λογαριασμό εξυγίανσης των ΟΤΑ”. Κύριο εδώ είναι ότι παραμένει η διάταξη που έχει περάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ότι τυχόν προσφυγή των δήμων στο Λογαριασμό επιτρέπεται μόνο αφού πρώτα έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια αναζήτησης τραπεζικού δανεισμού τους. Αν οι τράπεζες δεν βρουν επενδυτικό ενδιαφέρον, αναλαμβάνει το υπουργείο Εσωτερικών να επιβάλλει – σε προγραμματική συμφωνία με τον εκάστοτε Δήμο – το σχέδιο, δηλαδή, συρρίκνωσης υπηρεσιών, επιπλέον φόρων, απολύσεις, ιδιωτικοποιήσεις κλπ!
  • Παραμένει το άρθρο που επιτρέπει να παύονται αιρετοί και όργανα “για σοβαρούς λόγους δημόσιου συμφέροντος με απόφαση υπουργού” και μένει το ίδιο ασαφές και απειλητικό για όποιον δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις του αστικού κράτους, για όποιον κοίταξε προς την μεριά των λαϊκών αναγκών.
  • Εξοβελίζεται η Αρνητική και Λευκή ψήφος για προϋπολογισμό και τεχνικό πρόγραμμα, όργανα διοίκησης, με την συγκρότηση και την λειτουργία των οργάνων διοίκησης με ευρύτερες συναινέσεις, για ενσωμάτωση του λαϊκού παράγοντα (Εκλογή δημάρχου με το 50+1, ενιαίο ψηφοδέλτιο σε Κοινότητες κάτω από 500 κατοίκους, δημοψηφίσματα, συμμετοχή της αντιπολίτευσης στα όργανα διοίκησης).
  • Αποδεχόμαστε μόνο το άρθρο για την εισαγωγή της Απλής Αναλογικής στην εκλογή των δημοτικών/περιφερειακών συμβούλων, στη βάση της ισοτιμίας της ψήφου)

 

Θεωρούμε ότι ΚΕΔΕ & ΕΝΠΕ, με βάση συνέδρια τους και μελέτες τους, έδωσαν έτοιμο υλικό στην κυβέρνηση για το βάθεμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Τοπική & Περιφερειακή Διοίκηση, στην προσαρμογή της στις μνημονικές & δημοσιονομικές κατευθύνσεις. Ο “εκσυγχρονισμός” της κρατικής και τοπικής διοίκησης, που συνδέεται με τις γενικές ανάγκες του κεφαλαίου και της καπιταλιστικής ανάπτυξης, προχωράει και έχει την αποφασιστική συνδρομή τους.

Είναι αυτό το πλαίσιο που φέρνει την όλο και μεγαλύτερη αποδυνάμωση και αποσύνδεση της χρηματοδότησης των φορέων της Τ.Δ από το κράτος, την διασύνδεση της λειτουργίας της με τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας,  την φοροεπιδρομή και την γενίκευση της ανταπόδοσης. Γι’ αυτά δεν λένε κουβέντα, απεναντίας λειτουργούν ως  επιταχυντές  ακόμη πιο αντιδραστικών εξελίξεων όπως είναι το αίτημα τους για άμεσο  πέρασμα της Π.Φ Υγείας, των Νοσοκομείων, των Νηπιαγωγείων στην Τοπική & Περιφερειακή Διοίκηση. 

Με αυτές τις θέσεις, επιδιώκουμε την οργάνωση της πάλης, την διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές. Διεκδικούμε άμεσα αιτήματα, κόντρα στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, που απαντούν σε σύγχρονες ανάγκες της εργατικής-λαϊκής οικογένειας.

Προηγούμενο άρθρο Σύγχρονες Προκλήσεις Σύστασης και Λειτουργίας cluster Λαχανικών
Επόμενο άρθρο Το νέο Δ.Σ. της ΠΟΜΑμεΑ Θεσσαλίας