«Χρειάστηκαν δύο ολόκληρα χρόνια, για να πραγματοποιηθεί μία θεαματική επιστροφή στο παρελθόν. Δυστυχώς, το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί την αναβίωση του συστήματος των δεσμών, αποστερώντας από τους μαθητές τη δυνατότητα εμπλουτισμού και εμβάθυνσης των γνώσεών τους».
Τα ανωτέρω δήλωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στα γραφεία της ΝΟΔΕ Κοζάνης, στο πλαίσιο επίσκεψης αντιπροσωπείαςΒουλευτών του κόμματος, στην οποία συμμετείχαν και οι κ.κ. Ντ. Μπακογιάννη, Μ. Αντωνίου και Β. Γιόγιακας.
Εν συνεχεία, ο Λαρισαίος πολιτικός ανέφερε:
«Πρόκειται για μία ακόμη ‘‘κωλοτούμπα’’ της Κυβέρνησης. Σας θυμίζω ότι ο κ. Γαβρόγλου είχε κατ’ επανάληψη υποσχεθεί την κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων, παίζοντας με την αγωνία των μαθητών και τις τσέπες των γονέων τους. Τελικά, κατέληξε σε ένα σύστημα, που διακρίνεται από προχειρότητα, με πολλά σημεία αδιευκρίνιστα.
Καταρχήν, δημιουργούνται σχολές δύο ταχυτήτων, οδηγώντας σε απαξίωση ορισμένων, αφού προσφέρεται η δυνατότητα εισαγωγής «με ή χωρίς εξετάσεις». Δημιουργείται, έτσι, ένα αρνητικό υπόβαθρο για την αριστεία και την αξιοκρατία, τις οποίες, ούτως ή άλλως, η κυβέρνηση αποστρέφεται. Ιδιαίτερα προβληματική, δε, για την αδιαβλητότητα του συστήματος είναι η διαδικασία κλήρωσης ομάδας θεμάτων, που θα προετοιμάζονται από διδάσκοντες των σχολείων, ανά δήμο ή ανά νομό.
Ας μας απαντήσει ο κ. Υπουργός, πώς θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων;
Τέλος, σε σχέση με την κατάργηση των Λατινικών,πρόκειται για μία εσφαλμένη και εκτός πραγματικότητας επιλογή, καθώς η διδασκαλία της Κλασσικής Παιδείας αναβαθμίζεται διεθνώς,οι σύγχρονες γλώσσες του Δυτικού Κόσμου βασίζονται στο Λατινικό Αλφάβητο και τα Λατινικά έλκουν σημαντικά στοιχεία από την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.Άλλωστε, το γεγονός ότι,σύμφωνα με το Υπουργείο, τα Λατινικά διδάσκονται ανεπαρκώς, αποτελεί οργανωτικής φύσεως ζήτημα και δεν συνεπάγεται την κατάργησή τους».