«Θα ήθελα να επισημάνω πως ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο που στις μέρες μου τείνει να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Μια σειρά από τραγικά γεγονότα, τα τελευταία χρόνια, συντάραξαν την ελληνική κοινωνία, και μας αποκάλυψαν ότι αποτελούσαν μόνον την κορυφή ενός απειλητικού παγόβουνου, και ως εκ τούτου απαιτείται συντονισμένη και ολοκληρωμένη αντίδραση κράτους και πολιτών». Τα παραπάνω τονίζει ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε μήνυμα που απέστειλε στον πρόεδρο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας (ΕΣΠΕΛ), κ. Θωμά Ντιντιό, με αφορμή τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό.
Ο Θεσσαλός πολιτικός αναφέρει στο μήνυμά του ότι «είναι άξια επαίνου η πρωτοβουλία της ΕΣΠΕΛ, για τη διοργάνωση της ενδιαφέρουσας ημερίδας με θέμα “Σχολικός εκφοβισμός (Bullying), πως αντιμετωπίζεται από γονείς και εκπαιδευτικούς”» και εκφράζει την λύπη του διότι, λόγω της συμμετοχής του στις εργασίες του Γ´ θερινού τμήματος της Βουλής αδυνατεί να την παρακολουθήσει.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ο Μαξιμος Χαρακόπουλος επισημαίνει ότι «ιδιαιτέρως, ο χώρος του σχολείου δεν είναι επιτρεπτό να μετατρέπεται σε πεδίο λοιδορίας κάποιων παιδιών, που βιώνουν το δικό τους μαρτύριο, συχνά σιωπηρά, λόγω του φόβου. Δυστυχώς, στο σύγχρονο βίο, τα σχολειά τείνουν να μεταβληθούν αποκλειστικά σε μηχανισμούς αναπαραγωγής γνώσης, παρεκκλίνοντας από τον αρχικό τους στόχο που ήταν αυτός της διαμόρφωσης ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Επιβάλλεται, επομένως, να ανακαλύψουμε εκ νέου τον ρόλο του σχολείου, και να σταθούμε δίπλα στις ανάγκες των παιδιών, εμφυσώντας τους πρωτίστως υψηλές αξίες και ηθικές αρχές. Πάνω απ’ όλα τον σεβασμό στον συνάνθρωπο, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την αλληλεγγύη σε όποιον την έχει ανάγκη. Η πολιτεία και οι μηχανισμοί του υπουργείου παιδείας οφείλουν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο αμφίδρομης πληροφόρησης με όλες τις σχολικές μονάδες, στελεχωμένο με ειδικούς, ώστε να υπάρχει άμεση παρέμβαση όπου διαπιστώνεται κάποιο πρόβλημα».