Με βάση την ακαδημαϊκή μου ιδιότητα, τη συνάφειά μου με το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και τον κόπο και την προσπάθεια ετών για να ολοκληρωθεί ακαδημαϊκά και οργανωτικά το Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (ΣΤΞΕ) της Καρδίτσας -με σημαντική συλλογική προσπάθεια (team effort)- σας θέτω ευθαρσώς τους προβληματισμούς και τις διαμαρτυρίες μου για τη συγχώνευση αυτή που επιχειρείτε, και παρακαλώ να απαντήσετε στα εξής ερωτήματα:
Υποβαθμίζετε ένα πετυχημένο και πλήρως αυτοδύναμο τμήμα όπως το τμ. ΣΤΞΕ και το κάνετε κατεύθυνση τμήματος;
Δεν έχετε ενημερωθεί για το ακαδ/κό έργο του τμήματος και τη σπουδαιότητά του για την ελληνική αγορά προϊόντων ξύλου, ξύλινων κατασκευών και επίπλου; Δεν γνωρίζετε ότι το τμ. ΣΤΞΕ είναι πλήρως αυτοδύναμο, έχει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και σύγχρονα εργαστήρια και στελεχώνεται σήμερα από 19 μόνιμα μέλη προσωπικού (11 μέλη ΔΕΠ, 6 μέλη ΕΤΕΠ και ΕΔΙΠ, και 2 ΔΠ);
Γνωρίζετε ότι τα πεδία των επιστημών ξύλου και σχεδιασμού προϊόντων από αυτό, είναι αναγνωρισμένα πεδία διεθνώς (https://users.teilar.gr/~mantanis/Wood-Depts.pdf), τα οποία για τη χώρα μας καλύπτονται αποκλειστικά και μόνο από το τμ. ΣΤΞΕ;
Δεν γνωρίζετε ότι το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ΣΤΞΕ δεν έχει συνάφεια με τη δασοπονία (forestry), δηλ. τη διαχείριση δασών, τη βοτανική, τη δασική οδοποιία, την προστασία δασικών οικοσυστημάτων, τη δασική γενετική, τη λιβαδοπονία, την άγρια πανίδα, τη διευθέτηση ορεινών υδάτων; Συνεπώς, ότι το τμήμα ΣΤΞΕ δεν ταιριάζει με τα γνωστικά αντικείμενα ενός τμ. Δασολογίας;
Γνωρίζετε ότι: α) στην Ελλάδα υπάρχουν άλλα 4 τμήματα Δασολογίας – Δασοπονίας, που λειτουργούν ήδη και δίνουν εκατοντάδες αποφοίτους (εκτιμώνται σε 7.000 περίπου) που ουσιαστικά παραμένουν άνεργοι; β) την κατεύθυνση Δασολογίας που σχεδιάζετε στο νέο τμήμα που προτείνετε, ποιοι θα την υποστηρίξουν στο νέο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας; τα αξιότιμα τέσσερα (4) μέλη ΔΕΠ που υπάρχουν σήμερα∙ δηλ. 4 καθηγητές (ΔΕΠ) θα στηρίξουν μια ολόκληρη κατεύθυνση ενός τμήματος ΑΕΙ με 27 μαθήματα;
Είστε βέβαιος ότι η απόφασή σας αυτή βασίζεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και όχι άλλα;
Τονίζοντάς σας ότι το τμ. ΣΤΞΕ στα 20 έτη λειτουργίας του ανταποκρίθηκε με επιτυχία στην παροχή τεχνολογικής εκπαίδευσης σ’ ένα αντικείμενο που δεν υπήρχε, εύλογα προκύπτει το αμείλικτο ερώτημα: Γιατί πειράζετε το τμήμα ΣΤΞΕ; Κάτι που έχει αποδειχθεί ότι «δουλεύει καλά», γιατί το πειράζετε αξιότιμε κ. Υπουργέ;
Κάπου εδώ θα σταματήσω τις ερωτήσεις.
Πιστεύω ακράδαντα ότι:
Πρόκειται για σοβαρό σφάλμα που το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε έχοντας λαθεμένες πληροφορίες από «κακούς» και «υστερόβουλους» συμβούλους του.
Στα πλαίσια της εφαρμοζόμενης μεταρρύθμισης, το εν λόγω τμήμα ΣΤΞΕ πρέπει κατά την άποψή μου να διατηρήσει την αυτοτέλειά του ως αυτόνομο, με τέσσερα έτη σπουδών.