Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Όπως αναφέρει ανώτατος αξιωματούχος του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com ολοκληρώθηκε θετικά ο έλεγχος από τις υπηρεσίες της Κομισιόν (DG Comp, DG Move κ.α.) ολοκληρώνοντας μία διαδικασία που κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 2 χρόνια.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, υπήρξε μεγάλος χρόνος διαπραγμάτευσης καθώς απαιτήθηκε λεπτομερής ανάλυση για το σύνολο του αυτοκινητόδρομου και τη χρησιμότητα του καθώς έγινε φύλλο και φτερό κάθε σελίδα της αίτησης της Ελληνικής πλευράς. Τώρα το επόμενο βήμα είναι να σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Αμέσως μέτα θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Από την πλευρά της η ΤΕΡΝΑ δηλώνει εδώ και καιρό έτοιμη να ξεκινήσει τις σχετικές εργασίες.
Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5χλμ, έχει κόστος 310εκατ.ευρώ και αναμένεται από τη στιγμή που θα ξεκινήσει να ολοκληρωθεί σταδιακά σε διάστημα 3 ετών. Το μεγαλύτερο τεχνικό έργου του τμήματος αυτού είναι η Σήραγγα Δομοκού μήκους 3χλμ που έχει ήδη διανοιχθεί κατά 33%. Η ολοκλήρωση των έργων εκτιμαται ότι θα μπορεί να συμβεί και νωρίτερα καθώς η σύνδεση του Ε65 με τον ΠΑΘΕ στον Μαλιακό (στην περιοχή της Ανθήλης) θα συμβάλλει στην αλληλοτροφοδότηση οχημάτων και σαφέστατα θα βελτιώσει την κυκλοφοριακή του απόδοση.
Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι η έγκριση του νότιου τμήματος, ουσιαστικά θα αποτελέσει και πρόκριμα για την μελλοντική υλοποίηση και του βόρειου τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία που θα ολοκληρώσει πλήρως και τον αυτοκινητόδρομο από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία. Θεωρείται πως λόγω της βελτίωσης των καθημερινών ροών θα συμβάλει και στην έξασφάλιση της χρηματοδότησης του Τρίκαλα-Εγνατία από την ΕΤΕπ που θα έχει ως γερό χαρτί τις αυξημένες ροές από τα 2 τμήματα.