Το τραγικό αδιέξοδο, στο οποίο έχουν οδηγηθεί τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, όπως περιγράφουν και με σχετική επιστολή 48 Διευθυντές τους, φέρνει με ερώτησή του στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Την ερώτηση συνυπογράφουν η Τομεάρχης και οι αν. Τομεάρχες Παιδείας της ΝΔ κκ. Νίκη Κεραμέως, Μαρία Αντωνίου και Γιάννης Ανδριανός.
Τα κοινοβουλευτικά στελέχη του Τομέα Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, επισημαίνουν το κοινωνικό έργο που επιτελούν, ως καινοτόμος θεσμός, τα ΣΔΕ, με στόχο, εκτός από την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, την πρόσβαση στην αγορά εργασίας και ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για να αρθούν τα προβλήματα χρηματοδότησης, που αντιμετωπίζουν.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), σύμφωνα και με επιστολή, που υπογράφουν 48 Διευθυντές τους, οδηγούνται σε τραγικό αδιέξοδο και πλήρη απαξίωση.
Οι διευθυντές των Σχολείων αναφέρουν πως “η χρηματοδότησή τους είναι απόλυτα μηδενική και σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν αποκλειστικά χάρη στο φιλότιμο και τον εθελοντισμό των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων, που χρηματοδοτούν τις άμεσες λειτουργικές ανάγκες τους”.
Συνεχίζοντας την περιγραφή μιας ζοφερής πραγματικότητας, που καλούνται να διαχειριστούν, τονίζουν πως “στα περισσότερα σχολεία απουσιάζουν υπάλληλοι καθαριότητας και καθημερινά αντιμετωπίζουν προβλήματα, που όχι απλά παρακωλύουν την απρόσκοπτη λειτουργία των Σχολείων, αλλά προσβάλλουν και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια”.
Επισημαίνουν, μάλιστα, πως “προσπαθούν να υπηρετήσουν επάξια έναν καινοτόμο θεσμό, διασφαλίζοντας την ποιότητα στη μάθηση και μεταλαμπαδεύοντας το αρχικό τους όραμα, την ίδια στιγμή, που αναπέμπουν μια εικόνα παράταιρη με τον κοινωνικό ρόλο, που καλούνται να διαδραματίσουν τα ΣΔΕ και έχει τόσο μεγάλη ανάγκη, σήμερα, η κοινωνία μας”.
Επειδή τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελούν έναν καινοτόμο θεσμό, ο οποίος απευθύνεται σε πολίτες άνω των 18 ετών, που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με στόχο, εκτός από την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, την πρόσβαση στην αγορά εργασίας, επιτελώντας έτσι ένα ξεχωριστό έργο.
Επειδή οι εκπαιδευόμενοι των ΣΔΕ προέρχονται από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και νιώθουν ότι η φροντίδα της πολιτείας προς αυτούς είναι ανύπαρκτη.
ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, για να αρθούν τα προβλήματα χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν τα ΣΔΕ, ώστε να συνεχίσουν, καλύπτοντας τις λειτουργικές τους ανάγκες, το έργο και τον κοινωνικό ρόλο, που ως θεσμός, καλούνται να διαδραματίσουν.