Ερώτηση σχετικά με την σύσταση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατέθεσε προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, από κοινού, με την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, βουλευτή Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως και τους αν. Τομεάρχες, βουλευτές Ν. Καστοριάς και Ν. Αργολίδος κκ. Μαρία Αντωνίου και Ιωάννη Ανδριανό.
Οι βουλευτές του Τομέα Παιδείας της ΝΔ επισημαίνουν πως “το νέο θεσμικό πλαίσιο για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, εισάγει δομές υδροκέφαλες, γραφειοκρατικές, απομακρυσμένες από τα προβλήματα εκπαιδευτικών και μαθητών”, προσθέτοντας:
«Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν.4547/2018 και τη σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο, με απόφαση του Συλλόγουδιδασκόντωνσυγκροτείταιομάδαεκπαιδευτικήςυποστήριξηςμαθητώναποτελούμενη από τον διευθυντή ή τον υποδιευθυντή του σχολείου, τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος στις σχολικές μονάδες, στις οποίες δεν λειτουργεί Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ), για την υποστήριξη και την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικήςπορείας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Οι εκπαιδευτικοί μέσω των ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης αναλαμβάνουν την ευθύνη για νακάνουν την πρώτη αξιολόγηση, αλλά και να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν βραχυχρόνια Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)σε μαθητές που έχουν ανάγκηαπό ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη».
Με λίγα λόγια, τονίζουν οι ερωτώντες βουλευτές,“οι εκπαιδευτικοί καλούνται αφενός να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή, χωρίς ειδικές γνώσεις και αφετέρου να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς να έχουν στη διάθεσή τους επιστημονική διάγνωση, με αποτέλεσμα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να παραμένουν εκτεθειμένα, χωρίς την αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη”.
Τέλος, θέτουν στον αρμόδιο Υπουργό τα ερωτήματα:
- Πώς πιστεύετε ότι θα εξασφαλίζεται για όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη με επιστημονικό τρόπο, από τη στιγμή που τα μέλη των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις;
- Πώς σκοπεύετε να ενεργήσετε, ώστε να λειτουργήσουν οι ΕΔΕΑΥ στις σχολικές μονάδες στις οποίες σήμερα δεν λειτουργούν;