Σας καλέσαμε σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσουμε τις θέσεις της παράταξής μας για το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα στάθμευσης στην πόλη μας, αλλά και τις προτάσεις μας για το πώς μπορεί η Λάρισα να είναι μια απόλυτα λειτουργική πόλη.
Θέλω να θυμίσω σε όλους ότι η Λάρισα είμαστε εμείς.
Οφείλουμε να αγαπάμε, να σεβόμαστε και να ακούμε τον “ρυθμό” της πόλης μας. Τον σκοπό της, τον προορισμό της, τις ανάγκες των ανθρώπων της.
Ο σχεδιασμός για την ανάπλαση του αστικού περιβάλλοντος χρειάζεται αγάπη, κοινή λογική και ρεαλισμό.
Δεν μπορεί η πραγματικότητα της πόλης να συγκρούεται, σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο, με τα σχέδια, που έχουν γίνει βιαστικά, πρόχειρα μόνον και μόνον για προεκλογικούς λόγους.
Και, δυστυχώς, η σύγκρουση αυτή είναι καθημερινό φαινόμενο.
Να σας θυμίσω το περιστατικό με τα κολωνάκια που τοποθετήθηκαν στον πεζόδρομο επί της Παπακυριαζή (με Μ.Αλεξάνδρου) και δεν μπορούσε να περάσει το ασθενοφόρο; Κι έτρεχαν οι διασώστες με το φορείο στα χέρια να σώσουν τον συμπολίτη μας;
Να σας θυμίσω ότι το οδόστρωμα στην οδό Μανδηλαρά (στο ύψος της Μ.Αλεξάνδρου περίπου) έπαθε καθίζηση λίγες εβδομάδες μετά την παράδοση του έργου;
Ή να αναφερθώ στις πιο πρόσφατες καθυστερήσεις, πάλι στη Μανδηλαρά, στο κτίριο του ΟΤΕ, επειδή υπάρχουν οπτικές ίνες και η δημοτική αρχή «απείλησε», στο δημοτικό συμβούλιο, μάλιστα, ότι θα αφήσει το κέντρο χωρίς τηλέφωνα και χωρίς επικοινωνίες, επειδή υποτίθεται ότι φταίνε οι εταιρείες τηλεφωνίας;
Να αναφερθώ στις ζημιές που γίνονται ήδη σε πλάκες και κυβόλιθους, στη Βενιζέλου και στη Μ.Αλεξάνδρου, με λίγων μηνών χρήση των δρόμων αυτών; Τι θα γίνει, δηλαδή, σε έναν χρόνο;
Θέλω, όμως, να σταθώ σε αυτό το φοβερό που συμβαίνει, επί της Μ.Αλεξάνδρου και αφορά στους πεζούς. Έχουμε δει τα δημοσιεύματα. Είναι δυνατόν, μετά από 4,5 χρόνια μελέτης και μετά από τόσες εκδηλώσεις, συνέδρια και παρουσιάσεις, να σωριάζονται άνθρωποι σε πεζόδρομο(!) επειδή σκοντάφτουν σε εμπόδια;
Η βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στο Δήμο Λάρισας, μας αφορά όλους.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Δήμο Λάρισας επιδεινώνεται διαρκώς.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Λάρισα επιδεινώνεται διαρκώς, με δυσμενείς επιπτώσεις στην καθημερινότητα κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών.
Οι λόγοι που επιδεινώνεται η κατάσταση.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Λάρισας, για μια σειρά από λόγους:
- Έλλειψη μακροχρόνιου προγραμματισμού ( Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού/ Προγραμματισμού) που να λαμβάνει υπόψη όχι μόνον τα σημερινά δεδομένα, αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες.
- Έλλειψη αποτελεσματικού μοντέλου διαχείρισης των κυκλοφοριακών ζητημάτων ( ανεξέλεγκτη παράνομη στάθμευση, έλλειψη συστηματικής αστυνόμευσης, ελλιπής σήμανση, λανθασμένη διάταξη οδικού δικτύου, διαμόρφωση κόμβων , απουσία εναλλακτικών μορφών μετακίνησης εντός του αστικού ιστού , κ.α.)
- Αδυναμία της σημερινής Δημοτικής Αρχής να αξιοποιήσει τις υφιστάμενες και να εξασφαλίσει νέες θέσεις στάθμευσης.
- Έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου για την αναμόρφωση της Αστικής Συγκοινωνίας.
- Ελλιπής και καθυστερημένη εφαρμογή της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι πρώτα ξεκίνησαν τα έργα που μειώνουν τις θέσεις στάθμευσης, στη συνέχεια διαβάζουμε ότι σχεδιάζουν το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και στο τέλος δίνουν υποσχέσεις, χωρίς τεκμηρίωση ( που και πότε) ότι ΘΑ δημιουργήσουν νέους χώρους στάθμευσης.
- Έλλειψη συστήματος αξιολόγησης όσων εφαρμόζονται, ώστε να μπορούν άμεσα να προωθούνται διορθωτικές κινήσεις αλλά και να αποκτάται χρήσιμη εμπειρία, ώστε να μην επαναλαμβάνονται λάθη.
- Έλλειψη σωστής ενημέρωσης και διαβούλευσης με τους κατοίκους και τους φορείς της πόλης. Καμία προσπάθεια δεν πρόκειται να αποδώσει, αν δεν συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες.
Η σημερινή Δημοτική Αρχή απέτυχε να διαχειρισθεί τα ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία και τη στάθμευση.
Σήμερα οι πολίτες του Δήμου Λάρισας υφίστανται μια απίστευτη ταλαιπωρία. Εκτελούνται οδικά έργα λίγους μήνες πριν τις εκλογές για να επιδείξει μια κινητικότητα η Δημοτική Αρχή, χωρίς την ίδια στιγμή να αντιμετωπίζονται άλλα προβλήματα που δημιουργούνται, όπως η επιδείνωση των συνθηκών κυκλοφορίας και κίνησης και η απώλεια υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης.
Ο ερασιτεχνισμός της σημερινής διοίκησης Καλογιάννη δεν έχει προηγούμενο.
Υπάρχει λύση στο ζήτημα της κυκλοφορίας στο Δήμο Λάρισας.
Η δική μας ρεαλιστική πρόταση,για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα μας.
Σε όλες τις πόλεις του κόσμου, το αστικό κυκλοφοριακό πρόβλημα αντιμετωπίζεται με μια σειρά μακροχρόνιων και βραχυχρόνιων μέτρων, ανάλογα με το μέγεθος της πόλης, την οργάνωση των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών και φορέων, καθώς και των δυνατοτήτων δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης.
Στη χώρα μας υπάρχουν οι προϋποθέσεις ορθής , άμεσης και μακροχρόνιας αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος. Απαιτείται :
- Η ύπαρξη ενός μακροχρόνιου και συνεχώς επικαιροποιούμενου μακροχρόνιου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού ως πλαίσιο για όλες τις επιμέρους μελέτες, αποτελεί την προϋπόθεση για την ορθή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε βάθος χρόνου
- Η έλλειψη επικαιροποιημένου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού δεν μπορεί φυσικά να αναβάλει τη μελέτη και υλοποίηση βραχυχρόνιων εφαρμογών και ιδιαίτερα εκείνων που μπορεί να γίνουν άμεσα και με ελάχιστο ή μηδενικό κόστος.
Άμεσα Μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος
Ο Δήμος Λάρισας χρειάζεται μια ικανή και αποτελεσματική Διοίκηση που θα μπορέσει να σχεδιάσει έγκαιρα και να εφαρμόσει άμεσα, συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της σημερινής απαράδεκτης κυκλοφοριακής κατάστασης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη στάθμευση. Συγκεκριμένα προτείνουμε:
Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης
- Επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης στα δύο δημοτικά πάρκινγκ του κέντρουπρος όφελος των πολιτών, με βάση τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί. Στόχος της επαναδιαπραγμάτευσης είναι να δοθούν δωρεάν οι αδιάθετες θέσεις στάθμευσης στους εργαζόμενους και εμπόρους του κέντρου –το κόστος είναι μηδενικό.
- Διαπραγμάτευση με τα υφιστάμενα παρκινγκ του κέντρου ( υπαίθρια και στεγασμένα ) για παροχή με μικρό αντίτιμο θέσεις στάθμευσης στους εργαζόμενους και εμπόρους του κέντρου.
- Δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης σε κατάλληλα επιλεγμένες θέσεις τόσο στο κέντρο όσο και περιμετρικά του κέντρου. (Κτίριο του Στρατού, απέναντι από κολυμβητήριο , κάτω από τις πλατείες με τη μέθοδο της μερικής ή ολικής αυτοχρηματοδότησης). Από τα περιφερειακά παρκινγκ θα μπορούν να μετακινούνται πεζή, με ποδήλατο ή με τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προς το κέντρο.
- Ειδικοί χώροι για στάθμευση δίκυκλων και ποδηλάτων.
(Ταυτόχρονα με τις προηγούμενες ενέργειες)
Δημιουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης,δωρεάν για τους μόνιμους κατοίκους.
- Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, με στόχο τη δωρεάν στάθμευση για τουςμόνιμους κατοίκους και με αντίτιμο για τους επισκέπτες –για τα ΑμΕΑ δεν θα υπάρχει τέλος στάθμευσης.
- Ενημέρωση των οδηγών μέσω εφαρμογής στα κινητά για τις κενές θέσεις στάθμευσης, στην οδό και στους στεγασμένους χώρους, ώστε να μη χάνουν άσκοπα χρόνο στην οδήγηση και επιβαρύνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
- Συστηματική αστυνόμευση και πλήρης εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης, ιδιαίτερα στις κρίσιμες θέσεις (σηματοδοτούμενοι κόμβοι, στάσεις λεωφορείων, κλπ.).
- Ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας με προσλήψεις, διαρκή εκπαίδευση και επιμόρφωση.
- Συμπλήρωση/διόρθωση της σήμανσης, ιδιαίτερα της πληροφοριακής
- Επανεξέταση της κυκλοφοριακής μελέτης όσον αφορά στην κατεύθυνση των οχημάτων, στις περιοχές που έγιναν παρεμβάσεις
Αναδιοργάνωση της Αστικής Συγκοινωνίας
- Είναι προφανές ότι για να αρχίσει να επανακτά η Αστική Συγκοινωνία την πελατεία της ώστε να μειωθεί η χρήση των αυτοκινήτων Ι.Χ., απαιτείται σοβαρή μελέτη, με επιθετικές πολιτικές.
- Σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ του Δήμου με το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ.Χαμηλό αντίτιμο εισιτηρίου, περισσότερα δρομολόγια και γρήγορες διελεύσεις χωρίς εμπόδια από την περιφέρεια προς το κέντρο πρέπει να είναι ο στόχος.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα πλέγμα παρεμβάσεων που θα πρέπει να προηγούνται των επόμενων που αναφέρουμε
Οδικά έργα, Ποδηλατοδρόμοι και Δρόμοι Ήπιας κυκλοφορίας.
Τα οδικά έργα, οι πεζοδρομήσεις, η κατασκευή ποδηλατοδρόμων σε επιλεγμένες διαδρομές, χώρων στάθμευσης ποδηλάτων για μετεπιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφορών, οι τοπικές βελτιώσεις κύριων κόμβων, και η προσαρμογή της σηματοδότησης σε όλες τις παραπάνω αλλαγές είναι απαραίτητες επιλογές αλλά θα πρέπει να ακολουθούν και όχι να προηγούνται των παραπάνω προτεινόμενων επιλογών. Διότι διαφορετικά το αποτέλεσμα θα είναι να επιδεινώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας και όχι να βελτιώνεται.
Διαρκής Διαβούλευση κι Ενημέρωση κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών
Κανένα έργο, καμία κυκλοφοριακή παρέμβαση, καμία αλλάγή στο μοντέλο μετακινήσεων δεν είναι αποτελεσματική, αν δεν έχει προηγηθεί επαρκής χρονικά διαβούλευση κι επικοινωνία με την τοπική κοινωνία. Η αποδοχή των προτεινόμενων μέτρων και πολιτικών απο τους συμπολίτες μας, είναι αναγκαία προυπόθεση για την επιτυχία.
Και καμία λύση δεν θα δοθεί μακροπρόθεσμα, αν οι πολίτες δεν βρίσκονται διαρκώς στο επίκεντρο της πολιτικής κυκλοφορίας του Δήμου.
Εμείς Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά
Η Λάρισα χρειάζεται Δημοτική Αρχή με σχέδιο και σοβαρές προτεραιότητες για να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εμείς έχουμε και το σχέδιο και τις σωστές προτεραιότητες. Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά, με συντονισμένο, οργανωμένο πρόγραμμα και σχέδιο.
ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
-Πού να γίνουν τα περιφερειακά πάρκινγκ/Υποδείξτε μας σημεία
-Δεν έπρεπε, δηλαδή, να γίνουν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας οι οδοί Μ.Αλεξάνδρου, Βενιζέλου, να μην γίνουν οι παρεμβάσεις στην Ασκληπιού και τις άλλες οδούς (για ήπια κυκλοφορία), κατά τη γνώμη σας;
-Δηλαδή, εσείς τι το διαφορετικό θα κάνατε;
-Γιατί λέτε ότι υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Λάρισα, αφού πλέον στο κέντρο και τα οχήματα κινούνται με άνεση και οι πεζοί κυκλοφορούν πολύ πιο άνετα;
-Γιατί λέτε/υποστηρίζετε ότι εξαιτίας των έργων δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης; Εσείς, δηλαδή, θέλετε τα αυτοκίνητα στο κέντρο;
-Τι προτείνετε, δηλαδή, εσείς για τη στάθμευση στη Λάρισα;
-Τι εννοείτε όταν αναφέρεστε σε προγραμματικές συμβάσεις με το Αστικό;
-Θα χαμηλώσετε την τιμή του εισιτηρίου; Θα το δεχθεί αυτό η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ;
-Κι εσείς μιλάτε για δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, ποδηλατοδρόμους και μείωση της χρήσης ΙΧ; Τι διαφορετικό λέτε από τον Καλογιάννη, δηλαδή;