«Αρχή του προγράμματός μας αποτελεί η βελτίωση της εκπαίδευσης. Τα δημόσια σχολεία της Λάρισας πρέπει να λειτουργούν ως πρότυπες δημόσιες σχολικές μονάδες, οι οποίες δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα ιδιωτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής. Μπορούμε και αξίζουμε τα καλύτερα δημόσια σχολεία», επισημαίνει η υποψήφια δήμαρχος Λαρισαίων, Ρένα Καραλαριώτου.
Με αφορμή την παρουσίαση των θέσεων και προτάσεων της δημοτικής παράταξης «Λάρισα Μπροστά» για τα Δημόσια Σχολεία, η κ.Καραλαριώτου τονίζει πως «Η ποιότητα θα είναι αποτέλεσμα της διαρκούς προσπάθειας των υπηρεσιών του Δήμου να ανταποκρίνονται και να ικανοποιούν άμεσα όλα τα αιτήματα που αφορούν τις ανάγκες των σχολείων μας, σε διαρκή συνεργασία με τις Διευθύνσεις τους αλλά και τους Συλλόγους Γονέων».
«Με θλίψη μας διαπιστώνουμε, από τις επισκέψεις μας σε κάθε περιοχή, σε κάθε συνοικία, ότι τα σχολεία της Λάρισας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υποδομών –προβλήματα για τα οποία η απερχόμενη δημοτική αρχή δεν έκανε απολύτως τίποτα. Υπάρχουν σχολεία με μία μόνον τουαλέτα για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού. Υπάρχουν σχολεία με κατεστραμμένες περιφράξεις και κράσπεδα στις αυλές, υπάρχουν σχολεία όπου τα μικρά παιδιά ζωγραφίζουν και σιτίζονται σε υπόγειους χώρους. Υπάρχουν σχολεία όπου καινούριοι υπολογιστές είναι μέσα σε κουτιά εδώ και δύο χρόνια, διότι δεν υπάρχει αίθουσα για εργαστήριο η/υ. Δεν μπορούμε να συμβιβαζόμαστε, άλλο, με το μέτριο. Μπορούμε και αξίζουμε καλύτερα», υπογραμμίζει η υποψήφια δήμαρχος Λαρισαίων.
Το πρόγραμμα για τα Δημόσια Σχολεία της παράταξης «Λάρισα Μπροστά» περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις:
Για τις Υποδομές
- Ετήσιο πρόγραμμα συντήρησης και εξοπλισμού όλων των σχολείων με computer, laptops και διαδραστικούς πίνακες.
- Εξωραϊσμός των σχολικών προαυλίων, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας και ορθής λειτουργίας (ειδικό δάπεδο, ασφαλή αθλητικά όργανα, φύτευση και ενίσχυση πράσινου).
- Υλοποίηση των απαραίτητων βιοκλιματικών παρεμβάσεων στο σύνολο των σχολικών κτιρίων.
- Μέριμνα για τη βελτίωση της περίφραξης των σχολικών κτιρίων για καλύτερο έλεγχο της πρόσβασης σε αυτά.
Για την Ασφάλεια
- Τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη-alarm έξω από κάθε σχολείο του Δήμου.
- Μελέτες πυρασφάλειας σε όλες τις σχολικές μονάδες.
- Έλεγχος στατικής επάρκειας σε όλα τα σχολικά κτίρια.
Για την Υγεία
- Φροντίδα για την υγιεινή και καλή διατροφή των μαθητών στα κυλικεία των σχολείων.
- Πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής και οφθαλμολογικής φροντίδας στα Δημόσια Σχολεία του Δήμου.
- Ενημερωτικές δράσεις σε συνεργασία με οργανωμένες δομές για την ενημέρωση των μαθητών και γονέων σε θέματα όπως: επαγγελματικός προσανατολισμός, bullying, ναρκωτικά, σωστή οδήγηση, πρόληψη εξαρτήσεων, βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος κ.α.
Για το Περιβάλλον
- Έναρξη του προγράμματος «Πράσινη Στέγη στο Σχολείο».
- Δημιουργία των «Οικολογικών Σχολείων» και εφαρμογή του ομώνυμου διεθνούς προγράμματος ECO-SCHOOLS, με ενθάρρυνση και κινητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε δράσεις σχετικές με το περιβάλλον.
Για την Υποστήριξη
- Στήριξη της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς.
- Βράβευση κάθε χρόνο όλων των αποφοίτων των σχολείων του Δήμου, που πετυχαίνουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Επιχορήγηση μαθητών που προέρχονται από άπορες οικογένειες για ενισχυτική διδασκαλία, είτε σε φροντιστήρια της επιλογής τους, είτε σε Κοινωνικό Φροντιστήριο.
- Δωρεάν τμήματα προετοιμασίας των μαθητών για την εισαγωγή τους σε ΤΕΦΑΑ και Στρατιωτικές Σχολές.
Για τη Δημιουργική Απασχόληση
- Πρόγραμμα φιλοξενίας παιδιών, ηλικίας 8-16 ετών, σε παιδικές κατασκηνώσεις.
- Αθλητικά και Πολιτιστικά Camp τους καλοκαιρινούς μήνες, για τη δημιουργική απασχόληση των μαθητών.
Για το Μέλλον
- Διεκδίκηση και υποστήριξη προγραμμάτων κατάρτισης σε τέχνες και επαγγέλματα συναφή με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την κατασκευή, το χονδρεμπόριο και την μεταποίηση, που αποτελούν είτε παραδοσιακούς κλάδους της περιοχής, είτε κλάδους οι οποίοι πρέπει να είναι ανεπτυγμένοι σε ένα αστικό κέντρο.
- Υποστήριξη της μετεξέλιξης του ΤΕΙ Λάρισας σε Πανεπιστήμιο, κατά τρόπο που να είναι επωφελής και για τα δύο ιδρύματα.