Πρωτοσέλιδο

Σε τροχιά ανάπτυξης ο τουρισμός στην Περιφέρεια Θεσσαλίας


Σε δυναμικά ανερχόμενο τουριστικό προορισμό με  διεθνή αναγνωρισιμότητα αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια  η περιφέρεια Θεσσαλίας. Χάρη στο στοχευμένο πρόγραμμα  δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, τη βραβευμένη της τουριστική καμπάνια, το  έξυπνο  ψηφιακό μάρκετινγκ, την  ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αλλά  και την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός και τα υποβρύχια μουσεία, τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και   εντυπωσιακά. Επιπλέον  τα σύγχρονα και ασφαλή οδικά  δίκτυα και η  ανάδειξη  πολιτιστικών υποδομών όπως μουσεία,  αρχαιολογικοί χώροι και  μοναστήρια συνθέτουν ένα ελκυστικό τουριστικό πακέτο που φαίνεται να  ενδιαφέρει όλο και περισσότερους επισκέπτες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, καταγράφεται   αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε ποσοστό 12%, αύξηση στις επισκέψεις σε Μουσεία της τάξης του 47%, αύξηση στις αφίξεις στα αεροδρόμια Σκιάθου και Ν. Αγχιάλου  κατά 20%,  αύξηση της κίνησης  στα λιμάνια Βόλου, Σκιάθου, Σκοπέλου, Αγιοκάμπου και Αλοννήσου κατά 18%, ενώ  στην πενταετία 2013-2018, εν μέσω  κρίσης, η Θεσσαλία καταγράφει  αύξηση 100% της απασχόλησης στις  τουριστικές επιχειρήσεις. Η διαδικτυακή προβολή της Θεσσαλίας έχει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια  followers.

«Όλα αυτά δεν έγιναν τυχαία, αλλά με στρατηγικό σχεδιασμό, κοστολογημένο πρόγραμμα,  σημαντικά έργα υποδομών και  αποτελεσματικές δράσεις προβολής, που   προδιαγράφουν ένα ακόμη πιο  δυναμικό μέλλον τόσο σε επίπεδο αφίξεων ξένων επισκεπτών όσο και σε επίπεδο  απασχόλησης» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Θέσαμε  σαφείς προτεραιότητες στο τουριστικό προϊόν της Θεσσαλίας, που  έχει σημαντική συμβολή στην οικονομία της περιφέρειας. Σκοπός  μας ήταν να  αποκτήσουμε αναγνωρισιμότητα  στις διεθνείς αγορές, να αποδώσουν με μετρήσιμα αποτελέσματα οι ενέργειες  προώθησης και προβολής,  να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο σε κάθε προορισμό και  να προσεγγίσουμε νέες τουριστικές αγορές».

Το portal mythessaly

Το   mythessaly.com είναι μια καινοτόμα, διαδραστική  ψηφιακή πλατφόρμα  που αποτελεί το βασικό όχημα της τουριστικής καμπάνιας της Θεσσαλίας και αναλαμβάνει να ξεναγήσει το χρήστη στους ξεχωριστούς της προορισμούς με  φωτογραφικό υλικό , άρθρα  και  video. Το website της καμπάνιας «λανσάρει» το concept «Thessaly. Handcrafted by time» και εντυπωσιάζει με τον ευρηματικό και σύγχρονο τρόπο παρουσίασής της. Η περιοχή παρουσιάζεται  ως ένα εργόχειρο του χρόνου που  στο πέρασμά του έπλασε τα τοπία, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς και τους μύθους πάνω σε ένα καμβά από ιστορίες. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του πρότζεκτ ήταν το αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας με την  Marketing Greece του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων ΣΕΤΕ και περιλαμβάνει επίσης  δράσεις τεχνικής υποστήριξης για την εξοικείωση των επιχειρηματιών του τουρισμού με τις νέες τεχνολογίες.

 

Yποδομές: Στη Θεσσαλία  υλοποιούνται 128 έργα συνολικού προϋπολογισμού 69,6 εκατ. ευρώ στον τομέα του τουρισμού και του πολιτισμού από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα. Αυτά αφορούν συντηρήσεις και αποκαταστάσεις αρχαίων μνημείων, βελτίωση υποδομών χώρων πολιτισμού, νέα μουσεία κ.α.

Σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος έχουν  και τα οδικά δίκτυα, καθώς η Θεσσαλία είναι η Περιφέρεια με το καλύτερο δίκτυο οδικών  υποδομών στη χώρα, διασφαλίζοντας τη   γρήγορη  και ασφαλή μετακίνηση των επισκεπτών.

Αναπτύσσονται  νέες μορφές τουρισμού με τη δημιουργία  υποβρύχιων μουσείων και καταδυτικών πάρκων στις Βόρειες Σποράδες και το Δυτικό Παγασητικό. Το βραβευμένο από την Ευρώπη έργο -σημαία για τη Θεσσαλία και πρωτοπόρο σ όλη τη  χώρα, θα ενισχύσει την επισκεψιμότητα προσελκύοντας  τουρίστες υψηλού εισοδήματος. Από το ΕΣΠΑ ενισχύονται  επίσης Ολοκληρωμένα Σχέδια Ανάπτυξης  για συγκεκριμένες περιοχές όπως τα νησιά των Σποράδων και η Διαδρομή Πολιτισμού – Τουρισμού.

Επιχειρηματικότητα: Η  Περιφέρεια Θεσσαλίας  έχει διαθέσει  16,5 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας τουριστικών  μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη Θεσσαλία, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Οι ενισχύσεις αυτές όχι μόνο οδηγούν σε επενδύσεις 33 εκατ. ευρώ αλλά επιπλέον δημιουργούν και αλυσίδα επιχειρηματικότητας.

Συμμετοχή σε εκθέσεις  και Βραβεία: Η  Περιφέρεια συμμετείχε το 2018 σε 78 τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  Απέσπασε χρυσό βραβείο στα Tourism Awards  ως η Περιφέρεια με την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής. Επιπλέον  στα  Greek Travel Awards,  τα πρώτα και μοναδικά βραβεία για τον ελληνικό τουρισμό στην Σκανδιναβία, όπου Σουηδοί, Νορβηγοί και Δανοί επισκέπτες  ψηφίζουν τους αγαπημένους τους προορισμούς ανά την Ελλάδα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας απέσπασε διακρίσεις στις κατηγορίες για τον καλύτερο τουριστικό προορισμό, τον καλύτερο γαστρονομικό προορισμό και τον καλύτερο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

 

Fam trips και media tripsΟργανώθηκαν περισσότερα από 50 ταξίδια εξοικείωσης,  με αποτέλεσμα την προβολή της Θεσσαλίας στον έντυπο  και ηλεκτρονικό τύπο του εξωτερικού και  κινηματογραφικές παραγωγές : My planet Russia , Otro russii , natassa kalogridis , Bachelor 3, μεγάλης θεαματικότητας.

 

Παραγωγή VR videos 360 εικονικής πραγματικότητας : Πρόκειται για ακόμη μία πρωτοπόρο δράση, αφού για πρώτη φορά Περιφέρεια στη χώρα θα συμμετέχει σε εκθέσεις στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και θα παρουσιάζει τους προορισμούς της με  τρισδιάστατη απεικόνιση σε video VR 360. Μια ξενάγηση εικονικής πραγματικότητας στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας,  που γοητεύει και κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.

 

Προηγούμενο άρθρο Ασθένειες και εχθροί του αμπελιού
Επόμενο άρθρο Ο Στέλιος Δημότσιος στις εγκαταστάσεις του κλειστού γυμναστηρίου Πλατυκάμπου