Από την 35η Philoxenia ξεκινάνε επίσημα τα υποβρύχια μουσεία στην Ελλάδα τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε για την τελετή βράβευσης της Θεσσαλίας ως Τιμώμενης Περιφέρειας της κορυφαίας διεθνούς τουριστικής έκθεσης της χώρας. «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας πρωτοπορεί και αναδεικνύεται σε Περιφέρεια- σημαία στον εναλλακτικό τουρισμό. Αυτή τη μοναδικότητα διέκρινε και η διοίκηση της ΔΕΘ- Helexpo που επέλεξε να είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας η τιμώμενη Περιφέρεια της φετινής διοργάνωσης» πρόσθεσε ο κ. Αγοραστός.
Το τριήμερο της Philoxenia παρουσιάστηκαν όλοι οι τουριστικοί προορισμοί της Θεσσαλίας: Όλυμπος, Κίσσαβος, Πήλιο, νησιά Β. Σποράδων, Λίμνη Πλαστήρα, Μετέωρα, παράλια ν. Λάρισας, Ασπροπόταμος, Περτούλι καθώς και οι πόλεις Λάρισας, Βόλου, Τρικάλων και Καρδίτσας ως προορισμοί city break.
Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας είχε την ευκαιρία τόσο κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της έκθεσης όσο και μέσω της παρουσία του στο περίπτερο της Περιφέρειας να παρουσιάσει σε κοινό και δημοσιογράφους το ναυάγιο της Περιστέρας, στην Αλόννησο, που από άποψη μοναδικότητας είναι ισάξιο του Παρθενώνα γιατί είναι το αρχαιότερο επισκέψιμο ναυάγιο στον κόσμο. Αλλά και το ναυάγιο που προσέφερε σημαντικές γνώσεις για την αρχαία ελληνική ναυσιπλοΐα και απέδειξε ότι οι αρχαίοι Έλληνες κατασκεύαζαν εξίσου μεγάλα πλοία με τους Αιγυπτίους. Το ναυάγιο αυτό μαζί με τα υπόλοιπα 4 ναυάγια- υποβρύχια μουσεία στον Δυτικό Παγασητικό ανοίγουν τις πύλες τους στο καταδυτικό κοινό τον Ιούνιο του 2020.
Οι επισκέπτες της Θεσσαλίας όμως, έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και πολλές ακόμη μορφές εναλλακτικού τουρισμού. « Προσδοκούμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός «πολλά από τον εναλλακτικό τουρισμό. Ζούμε σε μια αναθεωρητική εποχή και χρειαζόμαστε νέα τουριστικά προϊόντα, που να απέχουν από το παρωχημένο πια μοντέλο sea-sun-sand ( ήλιος – θάλασσα- άμμος). Η διαφορετικότητα θα κάνει την Ελλάδα πιο ελκυστική και «ερωτεύσιμη», διεθνώς.
Στο πλαίσιο αυτό ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας τόνισε την ανάγκη για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Ελλάδα πρέπει να πάρει brand name και πιστοποίηση περιβαλλοντικής χώρας. « Η κλιματική αλλαγή έχει αλλάξει τις διαθέσεις και τις προτιμήσεις των τουριστών» υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Πρέπει ακόμα να τονίσουμε στον διεθνή τουρίστα ότι είμαστε μια ασφαλής χώρα: Διαθέτουμε καλές και ασφαλείς θάλασσες, καλή υγειονομική περίθαλψη, ασφαλές φαγητό, ασφαλή διασκέδαση. Αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα πρέπει να το διαφυλάξουμε με τη σωστή διαχείριση του μεταναστευτικού – προσφυγικού που δεν πρέπει να αλλοιώσει τους προορισμούς της Θεσσαλίας ιδιαίτερα αυτούς που έχουν τεράστια πολιτιστική και θρησκευτική αξία.».
Η διαδρομή Μετέωρα-Άγιο Όρος
«Και βέβαια» συνέχισε ο κ. Αγοραστός πρέπει να κάνουμε Διαδρομές Τουρισμού. «Στην Ισπανία, 25 εκατομμύρια τουρίστες ακολουθούν κάθε χρόνο τη διαδρομή στα βήματα του Αποστόλου Παύλου. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ενώνει τις δυνάμεις της με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα δρομολογούμε την τουριστική διαδρομή Μετέωρα – Άγιο Όρος» ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης. «Πρόκειται για μια εμβληματική διαδρομή τουρισμού και πολιτισμού, με αφάνταστο πλούτο και ενδιαφέρον για εκατομμύρια επισκέπτες σε όλο τον κόσμο. Προχωράμε με ολοκληρωμένο σχέδιο και είμαστε σίγουροι ότι θα μας ακολουθήσουν και άλλες Περιφέρειες» δήλωσε ο κ. Αγοραστός, αποδίδοντας τα εύσημα στην διοίκηση της ΔΕΘ –Helexpo για την φετινή Philoxenia που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις κορυφαίες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού. « Η Philoxenia αναβαθμίζεται συνεχώς και γίνεται καλύτερη. Πρέπει όμως να αναβαθμιστεί και το όλον, το σύνολο του τουριστικού προϊόντος στη χώρα. Το όλον είναι πάντα μεγαλύτερο από τα επιμέρους» τόνισε ο κ. Αγοραστός.
Κατά τη διάρκεια του τριημέρου της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν 87 συναντήσεις b2b όπου τις συναντήσεις πραγματοποίησαν επαγγελματίες και φορείς του τουρισμού από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Θεσσαλίας. Έγινε παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας και των προορισμών εναλλακτικού τουρισμού στη Θεσσαλία από τον εντεταλμένο σύμβουλο Τουρισμού Γ. Μπουτίνα. Η παρουσίαση έγινε παρουσία 130 τουριστικών πρακτόρων που φιλοξενούσε η έκθεση.
Η τελετή των εγκαινίων άνοιξε με το Σύλλογο Αργιθεατών Β. Ελλάδος. Το Σάββατο στο χώρο του περιπτέρου της Περιφέρειας Θεσσαλίας ο ίδιος σύλλογος πραγματοποίησε εκδήλωση με παραδοσιακά δρώμενα και χορούς της ορεινής Αργιθέας και της Καρδίτσας. Το Σάββατο το μεσημέρι σπουδαστές τους ΙΕΚ Δήμητρα με σεφ της Μαγνησίας παρασκεύασαν πηλιορείτικες συνταγές και προσέφεραν μοναδικά εδέσματα στους επισκέπτες της έκθεσης.
Το Σάββατο το απόγευμα στο χώρο του περιπτέρου παρουσιάστηκαν θεσσαλικοί χοροί από τμήμα του συλλόγου ΑΡΗΣ Θεσσαλονίκης 2016 αποτελούμενο από Τρικαλινούς και Λαρισαίους χορευτές. Την Κυριακή το πρωί φιλοξενήθηκε στο περίπτερο της περιφέρειας ο πολιτιστικός σύλλογος Διάβας ο οποίος παρουσίασε παραδοσιακά δρώμενα και προσέφερε τοπικά εδέσματα. Η βράβευση της Θεσσαλίας ως τιμώμενης περιφέρειας έγινε από τον Πρόεδρο της Helexpo κ. Τάσο Τζήκα.
Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης
Εξαιρετικό χαρακτήρισε το περίπτερο της Περιφέρειας Θεσσαλίας ο Γ. Γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, κατά την περιήγησή του στην έκθεση. «Όπως ξεχώρισε στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, έτσι και σήμερα, η Θεσσαλία πραγματικά ξεχωρίζει στην έκθεση της Θεσσαλονίκης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκάκης για να προσθέσει: « Η Θεσσαλία έχει όλες τις προϋποθέσεις να κάνει το άλμα στον τουρισμό τα επόμενα χρόνια. Και είμαι σίγουρος ότι αυτό θα γίνει, με τη στήριξη της Περιφέρειας και όλων των εμπλεκομένων φορέων, προκειμένου να γίνουν πολλά βήματα μπροστά. Ο τουρισμός σήμερα ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο και προσθέτει παράπλευρες, εναλλακτικές δραστηριότητες που εμπλουτίζουν το τουριστικό προϊόν. Σε αυτές τις δυνατότητες εστιάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας ώστε να αυξηθεί του τουριστικό ρεύμα και να αυξηθούν τα έσοδα, για το καλό όλης της κοινωνίας» κατέληξε ο κ. Φραγκάκης.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, κληρώθηκαν εξάλλου ταξίδια και ολιγοήμερες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη τη Θεσσαλία. Περισσότερα από 20 ξενοδοχεία της Περιφέρειας, και στους τέσσερις νομούς, συμμετείχαν στην προωθητική ενέργεια που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον πλήθους επισκεπτών.